על אלונים אלות ומה שביניהם

 בממלכה רחוקה, מוקפת יערות, חיה משפחת אלון המלכותית ולה שלושה נסיכים, יפי תואר וזהים במראם. ההבדל היחידי ביניהם, היה בדרך בה צמח שערם. וכמובן באופיים.
שמותיהם היו: תבור, תולע ומצוי
תבור היה נסיך פרוע במיוחד, שאהב לבלות, לאתגר את עצמו במשימות מפחידות שמעוררות אדרנלין. שערותיו תמיד פרועות, בגדיו מרושלים, תמיד בדרך לאיזו הרפתקה
תולע היה נסיך גבוה, מצוחצח ומסודר, עם לוח זמנים מאורגן ומתוזמן. איש עסקים שלא אהב לפספס שום עסקה. בגדיו היו ללא רבב ופרצופו תמיד רציני.

צעיר הבנים היה הנסיך מצוי,  טוב לב, ביישן, תמיד עסוק בעזרה וסיוע לבריות.

 

בכל יום נסיך אחר היה הולך לעשות סיבוב ביער, כדי לוודא שאין עצים או בעלי חיים פגועים, בהולכם ביער, לא ניתן היה להבחין ביניהם, היות ותמיד חבשו כובע, מחשש שיסתבך שערם בענפי היער, בעת הרכיבה.
יום אחד הסתובב תבור ביער, לפתע ראה נסיכה יפייפיה ששמה אלה, הוא ניגש, והזמין אותה לטיול ביער, על גב הסוס. הם בילו כל היום והוא הזמין אותה לנשף שייערך בארמון.
למחרת הסתובב ביער הנסיך תולע, גם הוא פגש בנסיכה שחשבה לתומה, שמדובר בנסיך מאתמול, רק הופתעה מסגנון הלבוש השונה והמסודר. היא חייכה בליבה, כי חשבה, שהוא מנסה להרשים אותה. במשך היום סיפר חה הנסיך תולע על המצב הכלכלי של הממלכה ונתן לה קצת טיפים פיננסים. כשהזמין אותה לנשף, היא קצת התבלבלה, היות וכבר קיבלה הזמנה לאותו נשף, ביום הקודם. היא חשבה, אוקיי, יש לו עומס, כנראה בגלל זה הוא לא זכר שהזמין אותה כבר אתמול.
ביום השלישי, היה זה תורו של האח הצעיר, מצוי ללכת אל היער. הוא ראה את הנסיכה אלה, וצפה בה מרחוק, היות והיה נבוך וביישן מכדי להתקרב. הנסיכה אלה התקרבה אליו והתפלאה מדוע הוא מתעלם ממנה? האם שכח אותה? היא שאלה אותו אם ההזמנה לנשף עדיין תקפה? הנסיך המבולבל, שלא ממש הבין מה נחת עליו, ענה, כן בטח שכן.
הגיע יום הנשף הממלכתי ושלושת הנסיכים עשו דרכם אל היער, להביא את הנסיכה, אלה לנשף. מה רבה הייתה הפתעתם כשהתברר להם שמדובר באותה נסיכה.
הם עמדו שלושתם מול הנסיכה ההמומה. לנסיך תבור, לא הייתה סבלנות להקשיב להסברים של הנסיכה, שלא ידעה שמדובר באנשים שונים. הוא פנה משם בדהרה. הנסיך תולע, הטיח בפניה שהוא ממש מאוכזב מהתנהגותה והוא ממש לא מתכוון להמשיך  ביחסים. האח הצעיר עמד שם, מתבייש בהתנהגות של אחיו מול הנסיכה העדינה, שמיררה בבכי, הוא קרב אליה, הושיט לה יד, הקשיב לסיפורה והבין מיד שמדובר באי הבנה. הוא הזמין אותה לנשף. הם רקדו כל הערב ומאז תמיד ניתן לראות אותם סמוכים האחד ליד השנייה. אלון מצוי ואלה.

 

ועכשיו, אחרי שלמדתם לזהות את האלונים, לפי הבלוטים, תדעו שהבלוטים, היוו חלק מכובד בתזונה של ההיסטוריה האנושית. האגוזים מכילים מעט פחמימות, חלבון, מגנזיום, קצת שומן, וויטמינים מקבוצת B.

ניתן ללקט אותם ישירות מהעץ, כפרי בשל. אבל…צריך לדעת כיצד ואיך לטפל בהם, על מנת שלא נפספס את הטעם.

עד כאן בנושא בלוטים. רוצים לקבל מידע נוסף על צמחי בר ושימושיהם,  מזמינה אתכם להשאיר פרטים ולהצטרף לסיורי ליקוט שאנחנו מארגנים.